Naam:
blondebritt.reislogger.nl
Reisverhalen:

Over mij

Hallooo!

Ik ben Britt zoals je natuurlijk wel weet, en ik ga, net als iedereen tegenwoordig, op reis. Eind 2016 en begin 2017 heb ik vier maanden gereisd, alleen in Australië en samen met Yvonne en Anouk door Thailand, Laos en Vietnam. Toen was het nog even chillenbillen voor mijn leven als co-assistent. Eind 2017 en begin 2018 had ik het geluk om 3.5 week met Marte door Nicaragua te kunnen reizen om bij te komen van het coschapleven.

Nu staat er weer een heel ander avontuur op het programma. Maandag 25 november vertrek ik om samen met Dieuwertje 13 weken coschap te doen in een klein ziekenhuis in Sumve, Tanzania. Ik zal af en toe wat proberen te schrijven over het ziekenhuiswerk, het leven in het dorp, maar natuurlijk ook over onze weekendtrips en vakantie nadien! Daarbij ga ik proberen om zo weinig mogelijk waardeoordelen te geven over opvallende dingen (met name in het ziekenhuis) waarvan ik niet precies weet hoe de vork in de steel zit. Ik wil immers niet het, vaak foutieve, beeld van bepaalde apsecten van het leven en werken in een derde wereldland benadrukken of versterken. Bovendien kun je ook nog discussiëren over de term 'derde wereldland' op zich.

Over mijn reis

11 december 2017 Amsterdam - Houston (V.S.) - Managua (Nicaragua)

Nicaragua, officieel de República de Nicaragua, is een land in Centraal-Amerika dat in het noorden grenst aan Honduras, in het zuiden aan Costa Rica, in het westen aan de Grote Oceaan en in het oosten aan de Caribische Zee. Er is een rijkheid aan verschillende natuur te vinden; regenwoud, vulkanen, tropische eilanden en ga zo maar door.
Het schijnt één van de veiligste en goedkoopste landen van Centraal-Amerika te zijn (ook niet onbelangrijk).
Wat je verder moet weten over deze República de Nicaragua:

9 januari 2018 Managua - Houston (V.S.) - Frankfurt (Duitsland) - Amsterdam

Bezochte landen

Ik heb 8 landen (4%) bezocht:

Australië, Laos, Nederland, Nicaragua, Rwanda, Tanzania, Thailand, Vietnam.