Bussen, boten en scooters

4 januari 2017 - Agnes Water, Australië

Zaterdag 31 december, Whitsunday Islands
Oudejaarsdag! Na een korte nacht check ik uit in mijn hostel en breng het grootste deel van mijn bagage naar de winkel van de boottour om daar de komende dagen achter slot en grendel te laten staan. Op de zeilboot waar ik op mee ga mogen geen tassen met ritsen (omdat daar bedbugs in groeien ofzo) dus ik loop als een debiel met 2 zware plastic tasjes naar de lagoon. George komt ook langs en we nemen helaas afscheid. We zien elkaar waarschijnlijk weer in Brisbane en houden contact. Het is raar om zoveel mensen te leren kennen en na een paar dagen weer afscheid van ze te moeten nemen.
Eenmaal op de zeilboot is iedereen al snel met elkaar aan de praat. We hebben een gezellige groep en wanneer het anker wordt uitgegooid springen we van de boot om te zwemmen en paddleboarden. Na het heerlijke diner doen we drankspelletjes. Er komen (kleine) haaien te voorschijn, iedereen kijkt toe hoe een aantal visjes worden verslonden. Later op de avond zwemmen er ook 2 dolfijnen rond de boot. 2016 had niet beter kunnen eindigen!

1 januari 2017, Whitsunday Islands
Om 06:45 worden we gewekt voor een anti-katerontbijt en daarna meren we aan bij Whitehaven Beach. We wandelen naar een lookout point en zwemmen in het prachtige water. Ik zou zeker aanraden hier een keer heen te gaan, of in ieder geval even een plaatje te bekijken. We zien ook nog een schildpad, waar ik al anderhalve week op hoopte :) We varen verder en gaan snorkelen, er is een grote glijbaan van de boot die goed gebruikt wordt. Omdat de wind opzet varen we naar een andere baai om de nacht te spenderen. Vanavond spelen we weer drankspelletjes, maar bijna iedereen besluit voor 12 uur naar bed te gaan.

2 januari, Whitsunday Islands naar Agnes Water
We worden om 6:30 gewekt voor ontbijt. Hierna kunnen we meteen gaan snorkelen en varen daarna terug naar Airlie Beach. Helaas zit deze fantastische trip erop. Ik hang nog wat rond bij het zwembad en neem afscheid van de rest. Mijn bus naar Agnes Water/ Town of 1770 vertrekt om half zes en ik zal daar midden in de nacht aankomen.

3 januari, Agnes Water
Om 2:30 stopt de bus in the middle of nowhere en ik stap met 2 anderen uit. Er staat een busje op ons te wachten die ons in 20 min naar het hostel in het bos brengt. Hier kan ik in een open, lege kamer slapen en in de morgen check ik in en verhuis ik naar mijn echte kamer. Het hostel is niet aangesloten op het watersysteem van het stadje, dus ze zijn geheel afhankelijk van regenwater. Gelukkig heeft het vannacht flink geregend. Ik neem de shuttlebus naar Agnes Water en lunch aan het strand. Er zijn flinke golven en ik zie veel surfers, nu kijk ik nog meer uit naar mijn vijfdaagse surfkamp eind januari. Terug in het hostel ben ik nog steeds de enige op mijn kamer en het is erg uitgestorven. Ik eet wat en ga vroeg slapen.

4 januari, Agnes Water
Ik check uit maar zal wel de hele dag in het hostel rondhangen. Om twee uur begint de scootertour, we hebben een kleine groep. We oefenen eerst in het gras op deze coole scooters met hoog stuur. Daarna gaan we de weg op en verkennen de omgeving. De gids vertelt dat we geluk hebben, er zijn heel veel kangoeroes te zien vandaag. We stoppen af en toe en wandelen door het bos. Na 3 uur zijn we weer terug. Nu is het wachten op mijn bus van 02:15...

1. Jet:
    4 januari 2017
    Bussen, boten en scooters... Volgens mij ben je geen enkele dag de BOB! Geniet er lekker van! Mooie verhalen! Ik ben benieuwd wanneer je als Dutchy, de FIETS neemt, scheurneus.
    Dat je nog veel leuke dingen mag doen en nog veel leuke mensen mag ontmoeten!!! Groet Jet